niedziela, 20 listopada 2016

Bardzo ilustrowana historia II wojny światowej. Paul Dowswell [Izabelka]

TYTUŁBardzo ilustrowana historia II wojny światowej
AUTOR:  Paul Dowswell
WYDAWNICTWO: Papilon
GATUNEK: historyczna, dla dzieci
Zdjęcie autorskie Izabelka


To jest kolejna ksiażka z serii "Bardzo ilustrowana historia...", która w prosty i przystępny sposób przedstawia dzieciakom trudny temat. 
Sama zgłębiam temat drugiej wojny światowej od lat i byłam bardzo ciekawa jak autor poradził sobie w tej dziedzinie. Miałam problem, kiedy moje dzieci pytały mnie o tę tematykę. Czasami trudno było mi im wytłumaczyć niektóre zagadnienia.
Pan Dowswell poradził sobie znakomicie. Prosto i bez zbędnej egzaltacji przedstawił przyczyny i przebieg drugiej wojny światowej. Dużo faktów i ciekawostek. Wszystko podane w prostej i ciekawej formie. Dużą zaletą jest wiele zdjęć, które pozwalają wyobrazić sobie tamte czasy. 
Ilustracje, które wykonał Ian McNee są ciekawe i przyciągają uwagę.
Są też mapy, które pozwalają zrozumieć jak wielki to był konflikt. Duży plus.
Na końcu książki oś czasu II wojny światowej i słowniczek trudniejszych wyrazów.

Jak dla mnie książka idealnie nadaje się na prezent dla ucznia szkoły podstawowej.

Polecam.

Zdjęcie autorskie Izabelka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz