wtorek, 28 czerwca 2016

Slow life. Slow fashion Joanna Glogaza



TYTUŁ: Slow life. Zwolnij i zacznij żyć
AUTOR: Joanna Glogaza
WYDAWNICTWO: Znak Literanova
EGZEMPLARZ RECENZENCKI 

zdjęcie autorskie Izabelka

O! I to jest książka dla mnie! I dla każdej Matki Polki! Bo która z nas nie zna tego uczucia: rano pośpiech, w pracy bieg, po południu zakupy, szybki obiad, ogarnianie domu, lekcje do zrobienia, zajęcia dodatkowe potomstwa... a wieczorem padamy ze zmęczenia. Ten ciągły pośpiech i frustracja ... A gdzie czas na odpoczynek i chwilę na relaks? I właśnie o tym jest ta książka: bądź ważna dla siebie! nie jesteś robotem ! zdrowy egoizm jest dobry! 

Autorka proponuje wiele rozwiązań, aby osiągnąć równowagę między tym, co ważne, a tym co nieistotne. Jak mieć czas dla siebie? Ustal priorytety, zaplanuj odpoczynek, polub siebie, znajdź pasję, próbuj nowych rzeczy. Zwolnij, dostrzegaj szczegóły, celebruj przyjemności. A od siebie dodam (za Perfekcyjna Panią Domu) deleguj obowiązki! Nie musisz wszystkiego robić sama, sprzątanie może poczekać, a zrelaksowana mama to dobry przykład dla dzieci. 

W książce na końcu jest świetna biblioteczka, a w niej autorka podaje blogi, książki i aplikacje, których sama używa i które ułatwiają życie.

I jeśli myślisz, że to tylko puste frazesy, to znaczy, że ta książka jest dla Ciebie! Mnie autorka przekonała.

Joanna Glogaza to autorka książki "Slow fashion" i popularnego bloga: styledigger,com. Jeśli książka Was nie przekona, to zajrzyjcie na bloga.

A na zdjęciu moja ukochana kotka Lusia, która prowadzi, w moim przekonaniu, życie w stylu slow life: je kiedy chce, do domu wraca jak już znudzi się jej zabawa na ogrodzie, na kolana wskoczy tylko wtedy, kiedy ONA ma to ochotę, a moja świeżo uprana firanka została wybrana do kociego relaksu. I co: dba Lusia o siebie? nie stresuje się? że przyjdę i pogonię! Nie!

Proszę brać przykład z mojego kota! 

I książkę przeczytać koniecznie !




TYTUŁ: Slow fashion. Modowa rewolucja.
AUTOR: Joanna Glogaza
WYDAWNICTWO: Znak literanova


zdjęcie autorskie Izabelka


Pierwsza, z dwóch, książek napisana przez znaną blogerkę Joannę Glogazę. Ja, oczywiście, musiałam przeczytać odwrotnie: najpierw "Slow life", a potem "Slow fashion".

I od razu, na początku, powiem Wam dowcip, który cały czas, podczas czytania, kołatał mi się po głowie: 

Jak nazywa się kobieta, która wie każdego ranka w co się ubrać? 
Zakonnica! =)

Więc jeśli nie jesteś zakonnicą albo powtarzasz w każdy poranek jak mantrę: "nie mam w co się ubrać!", to ta książka jest dla Ciebie.

Niby żadnych rewelacji w niej nie znalazłam, ale pozwoliła mi ona poukładać to, co wiedziałam lub intuicyjnie czułam. Napisana prostym językiem, bez dorabiana zbędnej filozofii do faktu posiadania i umiejętnego doboru ubrań, z humorem i wiedzą popartą sporym doświadczeniem.

I mam pytanie: która z nas, kobiet, nie stawała przed niedomykającą się z nadmiaru ubrań szafą i mówiła: nie mam się w co ubrać? albo w centrum handlowym kupowała ciuszek, bo cena okazała się "bardzo dobra", a później, w domu, okazywało się że do niczego tenże ciuch nie pasuje? 

Autorka pisze też o psychologii zakupów. O wpływie reklamy, marketingu, presji telewizji. Proponuje zacząć od porządków w szafie: wyjąć wszystko i nad każdą rzeczą się zastanowić. Radzi jak znaleźć swój styl, dobierać kolory i tkaniny.

W książce znajdziecie też dodatki w postaci: jak kupować w second handach, jak dbać o ubrania, kilkanaście rad dotyczących prania, a także wywiad z panią Zofia Czyrny na temat poprawek krawieckich.

W wyniku tej lektury pozbyłam się około 60% swoich ubrań. I wcale nie żałuję. Dobrze mi z tym.

Polecam. Stosować nie musicie, ale przeczytać warto!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz