niedziela, 9 października 2016

Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg. Jerzy Vetulani, Maria Mazurek

TYTUŁBez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg.
AUTOR: Jerzy Vetulani, Maria Mazurek
WYDAWNICTWO: PWN
GATUNEK: nauki przyrodnicze, wywiad

Zdjęcie autorskie Izabelka
Jedna z kilku książek wydanych w serii "Bez..." przez Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ja czytałam jeszcze "Bez strachu. Jak umiera człowiek" Magdaleny Rigomonti i Adama Ragiela.
Obie są świetne, choć tematyka zupełnie inna.

To książka - wywiad z słynnym neurobiologiem Jerzym Vetulani.
Pan Profesor, pomimo wielu tytułów naukowych i szacownego wieku, opowiada na pytania prosto, ciekawie i z humorem. Trudne tematy przedstawia w taki sposób, że nawet taki laik jak ja w dziedzinie medycyny  potrafi to wszystko zrozumieć. A nie każdy specjalista tak umie.

Porusza takie tematy jak: sen, ból, narkotyki, uzależnienia, płeć mózgu, starzenie się, otyłość, seks, kwestie religii i polityki. I to wszystko w odniesieniu do mózgu i jego pracy.
Mnóstwo informacji z zakresu medycyny, ale także dużo ciekawostek i dowcipów.

Ha! I teraz to mam na papierze wypowiedziane przez autorytet medyczny!
"Mimo że jestem wstrętnym neuroseksistą, to głoszę wyższość kobiet nad mężczyznami"
To słowa pana profesora. A chcecie wiedzieć dlaczego tak uważa? To sięgnijcie po książkę.
 Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz